Svaka godina ima karakteristične trendove kojih se svi pridržavamo!
Ti trendovi su tu kako bi nam dali nove ideje.
Danas ćemo pričati o SEO trendovima za ovu godinu. Lepo je znati šta nam to Google predviđa, kako bismo bili upućeni.
Uglavnom se nije mnogo toga menjalo, osim što se ažurira samo neželjena pošta.
Prvi trend ove godine je da će Google više pridavati značaja organskom pretraživanju
Ako pogledate nedavne izveštaje o prihodima od oglasa u Google pretrazi, videćete jasan opadajući trend. Izveštaj objavljen u oktobru 2022. kaže da je prihod Google Ads-a porastao samo za 4,25%.
Prihodi od Microsoft Bing oglasa su nešto bolji, ali ni oni ne pokazuju stabilan rast: izveštaj iz oktobra 2022. pokazuje 16% povećanja.
Ljudi će pokušati da izbegnu da otvore link koji je označen kao “Sponsored”. Ovaj vid sadržaja često smatraju nesigurnim i nebezbednim. Možda je baš ovo razlog zašto Google želi da promeni reč “Sponsored” u “Ad”.
Smanjenje popularnosti plaćenih oglasa može signalizirati samo jednu stvar — preduzeća će uložiti više napora da uspeju u organskoj pretrazi. Drugim rečima, moraće da imaju SEO!
Šta raditi?
- Ako osećate da vaše preduzeće mora da smanji plaćenu promociju, onda nemate drugog izbora osim da poboljšate SEO optimizaciju.
- Infinito Media nudi usluge SEO optimizacije, budite prvi na listi – kontaktirajte nas!
Drugi trend je istaknuti isečci i rezultati bez klikova
Iako se promocije i dalje koriste, SEO nastavlja da se unapređuje.
U poslednje vreme ističe se isečcima i rezultati bez klikova vladaju SERP-ovima. U mnogim slučajevima, to su iste stvari — rezultati pretrage koji se pojavljuju na vrhu SERP-a da bi predstavili informacije koje korisnik traži.
Korisnici Google-a češće klikću na istaknute isečke. Rezultati bez klikova zauzimaju lavovski udeo klikova. Oni su zaista privlačni i nalaze se na vrhu SERP-a, tako da je verovatnoća da korisnik klikne na njih da bi dobio dodatne informacije prilično velika.
Treći trend E-A-T ostaje vrlo važan!
Stručnost (expertise), autoritativnost (authoritativeness) i pouzdanost (trustworthy) su večni trendovi koji ostaju aktuelani iz godine u godinu. Ni ova godina neće biti izuzetak, jer će fokus ostati na organskoj pretrazi.
SEO stručnjaci se takođe slažu da će kvalitet sadržaja i stručnost biti važniji nego ikad.
Trend 4 - Prekomerna upotreba AI sadržaja
Kako će dobri AI autori poskupeti, SEO stručnjaci će pokušati da uštede što je više moguće na kreiranju sadržaja. Tako će AI alati za generisanje sadržaja postati popularniji, jer su jeftiniji od pravih autora (neki AI alati su čak besplatni). Iako AI alati za generisanje sadržaja svakim danom postaju sve bolji, još uvek nisu u stanju da u potpunosti zamene ljude.
- Tako da predahnite, još uvek nam neće ukrasti posao!
Lenji SEO stručnjaci koji se previše oslanjaju na AI alate za generisanje sadržaja će verovatno upasti u zamku Google-ovog korisničkog ažuriranja sadržaja, čiji je cilj da snizi rang niskog kvaliteta i neželjenog sadržaja.
Trend 5 - Slike generisane veštačkom inteligencijom postaju popularne
Prvo, AI generatori slika, kao što je Midjourney, nedavno su postali popularni. Ljudi na internetu mnogo pričaju o njima i pokušavaju da naprave slike na bilo koju moguću temu.
Drugo, AI alati za generisanje sadržaja su u stanju da kreiraju zaista lepe slike ako im pružite detaljan opis. Što više detalja date, to je slika bolja.
Kada su u pitanju Google i SEO trendovi za 2023. godinu, teško je biti siguran kako će se stvari razvijati. Jedina stvar koja je 100% jasna je da će kvalitet prevladati nad kvantitetom. Stoga, nemojte zanemariti svoj SEO i uložite dovoljno resursa u njega. Zapamtite da je, za razliku od plaćenih oglasa, SEO dugoročna igra sa rezultatima koji traju duže.
SEO stručnjaci se takođe slažu da će kvalitet sadržaja i stručnost biti važniji nego ikad.